2010-08-26

Groovy 1.7.0 i Spring

W jednej z aplikacji które popełniłem, używam skryptów Groovy jak kontrolerów Spring MVC. Jest to wygodne w sytuacji, kiedy kod kontrolera często się zmienia a nie ma możliwości restartu całej aplikacji. Dzięki poniższej definicji:

komponent some.Controller będzie automatycznie przeładowywany (czyli skrypt będzie ponownie kompilowany) jeżeli plik źródłowy Script.groovy się zmieni (ale nie częściej niż podany czas - tutaj 1000 ms). Wszystko działało tak jak powinno do momentu upgrade'u Springa do wersji 3.0.0.RELEASE - wtedy aplikacja przestała zauważać zmiany w skryptach. Uznałem, że chwilowo mogę bez tego żyć a w wersji 3.0.1 pewnie poprawią. Kiedy jednak po kolejnych uaktualnieniach doszedłem do wersji 3.0.3 i dalej nie było ani trochę lepiej, zacząłem intensywniej szukać. Okazało się, że Spring jest niewinny a problemy sprawia sam Groovy, którego wersję podniosłem do 1.7.0 na fali ogólnego uaktualniania aplikacji (w zależnościach Springa jest 1.6.3). Aby dynamiczne przeładowywanie zaczęło znowu działać trzeba albo cofnąć się do wersji 1.6.x, albo użyć najnowszego Groovy (w tej chwili 1.7.4). Dla zainteresowanych zgłoszenie w JIR-ze GROOVY-3981.

Brak komentarzy

© The Useful Pot To Keep Things In
Maira Gall