2010-08-15

SyntaxHighlighter

Edycja listingów we wpisach zamieszczanych na Bloggerze to makabra. Sam edytor nie jest szczytem marzeń, ale prawdziwy problem to psucie wcięć. Nawet jeżeli umieszczę listing w tagach <pre> które teoretycznie powinny zachowywać formatowanie, to przejście w Bloggerowym edytorze z zakładki Edytuj kod HTML na Nowy post zjada mi co najmniej jedną spację z wcięcia. Początkowo myślałem że robię coś nie tak, ale w sieci można znaleźć sporo informacji o tego typu problemach. Nie znalazłem rady na zjadanie spacji (anyone?), ale znalazłem sposób na formatowanie (dzięki któremu mogę w miarę komfortowo pisać tylko w HTMLu): SyntaxHighlighter. Jest to zestaw JavaScriptów i arkuszy stylów, który automatycznie formatuje listingi w większości popularnych języków programowania. Wystarczy dołączyć do strony odpowiednie skrypty i style (dla ciekawych: prawy przycisk myszy i View Page Source) a potem umieścić listing w tagu <pre> z zaznaczeniem sposobu formatowania:
<pre class="brush: java">
public class Test {
    private String a;
    public Test() {
        // konstruktor
    }
}
</pre>
Efekt wygląda tak:
public class Test {
    private String a;
    public Test() {
        // konstruktor   
    }
}
Jedyne niedociągnięcie jakie zauważyłem, to niepotrzebne wyświetlanie pionowego scrolla w przeglądarkach opartych na silniku WebKit (Safari, Google Chrome).

[aktualizacja 2010.08.16]

Dodałem SyntaxHighlightera do posta o Google App Engine. Very nice indeed.

Brak komentarzy

© The Useful Pot To Keep Things In
Maira Gall